Podbój pierwszej stolicy Polski

          Witam Was serdecznie moi drodzy. Po przerwie wracam z nowym postem i tym razem jest on zupełnie inny niż poprzednie, a mianowicie opowiem Wam o mojej wyprawie do pierwszej stolicy Polski, czyli Gniezna.


Przed wyjazdem wybrałem się na poranne bieganie wokół Malty, które dało mi niesamowitą energię na resztę dnia. Następnie jeden telefon, szybki plan wyjazdu i LET'S GO.

Duża liczba Polaków jedzie zobaczyć Warszawę, stolicę Polski, ale moim zdaniem nie można zapominać o wcześniejszych stolicach naszego kraju, a na pewno nie o Gnieźnie, w których wszystko się zaczęło. Centrum miasta utrzymane w staropolskim stylu, dużo uliczek i ogromny rynek (plac) to od razu, co mi się rzuciło w oczy. Na terenie Gniezna znajduje się kilka jezior oraz sporo parków, co dodaje uroku miastu. Osobiście pospacerowałem przy jeziorze Jelonek, które położone jest przy katedrze, największym zabytku pierwszej stolicy Polski. 



Wchodząc do katedry czuje się coś niezwykłego. Świadomość, że to miejsce było świadkiem wielu ważnych wydarzeń w dziejach Polski, jest fascynująca. Chciałbym, po dotknięciu Drzwi Gnieźnieńskich ujrzeć wszystko to, co one widziały przez tyle lat. Dawna Polska, ludzie, stroje, ustrój, podejście do życia... naprawdę chciałbym znaleźć się w tych czasach, ale tylko na chwilę :) bo wiem, że moje miejsce jest w dzisiejszych czasach i przede mną wiele, w tym zmienianie ludzkich żyć na lepsze. Wracając do Katedry to wewnątrz jest piękna i posiada "swój klimat", że tak to nazwę, co tylko ukazuje, jaką Polska ma bogatą historię.

Co jest konkluzją tej wyprawy ? Myślę, że ujrzenie piękna naszego kraju mimo wszechogarniającego nas pędu i "szybkiego życia". Ludzie w większości nie przywiązują wagi do rzeczy, które dla nas, jako Polaków powinny być ważne. Oddanie hołdu przodkom, którzy budowali nasz kraj po to, by był silny i miał to "coś" w sobie, kształtuje nasza Polskość. Tak samo, jak chwila refleksji w miejscu gdzie odbył się chrzest Polski, potrafi nam otworzyć umysł i naładować nas energią potrzebną do dalszego działania i zmian w naszym życiu. Nie zapominajmy o Polsce na rzecz innych krajów. Polska to piękny kraj, tylko czasem ludzie to kur......


Pozdrawiam Wasz Don Wojdan

Komentarze

  1. Bardzo libię to nasze piękne miasto .
    Jest tyle do zwiedzania.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post :) Pięknie napisany, po prostu zachwyca, pozdrawiam, G :O

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak dawno byłam w Gnieźnie ,żę aż nie apmiętam, a warto by było odwiedzić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie byłam w Gnieźnie, chyba czas nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze w Gnieźnie byłam tylko przejazdem, ale chyba faktycznie trzeba kiedyś wybrać się na dłuższa chwile, żeby poznać to miasto :) Świetny post! Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam,ze jeszcze nigdy nie bylm. Pora to nadrobic.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam w tym mieście. Bardzo bym chciała odwiezic.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gniezno to dla mnie dość odległe miasto. Byłam parę razy w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie byłam, ale moi rodzice wybrali się kiedyś do znajomych, którzy tam mieszkają i bardzo zachwalali :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że o tym piszesz, bo od razu nabrałam chęci by odwiedzić Gniezno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam. W zasadzie nie wiem dlaczego? Czas się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam, zwiedzałam, jako dziecko i jako dorosła. Lubię takie miejsca z historią ważna dla całej historii kraju. Przyjedzie dzień ze zabiorę tam mojego syna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy tam nie byłyśmy, a szkoda, bo widoki piękne! W następnym tygodniu wybieramy się do Warszawy. Na pewno pojawi się relacja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie byłam, ale mam w planach :) Z córą będę na pewno chciała zobaczyć wszystkie stolice Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam w Gnieźnie na jedniodniowym wypadzie i było całkiem przyjemnie. DObrze zobaczyć tak historyczne miejsce w naszym kraju.

    OdpowiedzUsuń
  16. Twoje gnieźnieńskie pozy są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam szczerze, że w Gnieźnie to ja chyba nigdy nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie byłam w Gnieźnie. Z chęcią bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe miejsce , świetny blog.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym odwiedzić kiedyś Gniezno, byłam we Warszawie i w Krakowie ale w Gnieźnie jakoś nie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety w Gnieźnie jeszcze nie byłam, ale wszystko przede mną. Zapewne z dzieciakami się wybierzemy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty