Miłość - uczucie, które kieruje naszym życiem

        Witam Was serdecznie na moim blogu. Post, który teraz czytacie jest niezwykle ważny, ponieważ dotyczy on każdego z nas. Temat miłości zamierzałem poruszyć już od dawna, ale ciężko było mi się do niego zabrać. Po kilku przemyśleniach stwierdziłem, że nastał ten czas, a więc....


Jest to uczucie skryte głęboko w nas, które ukazuje się w momencie, gdy wspieramy bezinteresownie bliską nam osobę; przekładamy własne dobro nad cudze; martwimy się o bliskich, gdy nie są z nami; podczas zwykłej rozmowy, w której spojrzenie i uśmiech zakochanych się zjednają; "w tzw. małych rzeczach" To jest dla mnie definicja miłości (tak w skrócie oczywiście). Jestem zdania również, że nie każdy potrafi kochać, co potem przekłada się na toksyczne związki, bo prawdziwa miłość to miłość z odwzajemnieniem. W miłości najważniejsze jest wzajemne zrozumienie się i ROZMOWA. Są sytuacje gdzie wystarczy spojrzenie, jedno słowo i obie strony wiedzą o co chodzi, ale są czasem sytuacje gdzie potrzeba więcej słów, by coś wytłumaczyć i powiedzieć, co leży na sercu. Kochać i być kochanym. Ten kto tego zaznał jest szczęściarzem ponad wszystko..... 

Ważnym aspektem jest to, żeby nie zapominać o świecie nas otaczającym, bo później możemy obudzić się z ręką w nocniku. Trzeba znaleźć równowagę pomiędzy ukochaną osobą, a resztą życia. Osoby inteligentne emocjonalnie nie mają z tym problemu, ale nie każdy ją posiada, dlatego tak ważne jest zwracanie uwagi na ludzi którzy nas otaczają i odpowiedzenie sobie na pytanie: Czy przypadkiem ich nie zaniedbujemy, myśląc tylko o jednej osobie.


Miłością możemy darzyć również Rodzinę. Rodzice, którzy nas kochają i robią dla nas wszystko jest czymś pięknym. Jeżeli my ich też darzymy miłością to wtedy dostajemy obraz kochającej się rodziny. Ja akurat mam to szczęście, że mam kochającą mnie rodzinę o której nigdy nie zapomnę i kocham ich równie mocno jak oni mnie.

Jest jeszcze miłość do rzeczy, do siebie, czy też miłość do Boga, ale o tym pisać nie będę, bo nie to było moim głównym tematem :)

Na zakończenie, zastanówcie się i odpowiedzcie sobie w sercu na moje pytanie: Czy w ostatnim czasie sprawiliście przykrość osobie ukochanej, ale nie chcieliście się przyznać do błędu? Jeżeli, tak to czy coś z tym zrobicie? Jeżeli zaś uważacie, że takiej sytuacji nie było, to czy była inna sytuacja, w której nastąpił lekki zgrzyt pomiędzy wami i czy ją analizowaliście, dlaczego tak się stało? 



Pozdrawiam wasz Don Wojdan

  

Komentarze

  1. Pięknie poruszony temat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najłatwiej krzywdzić tych którzy nas kochają...

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba też znaleźć równowagę między swoją miłością a.... sobą. Własnymi potrzebami, pragnieniami, celami. Bo inaczej to nie jest już miłość... A ukochanej osobie możemy nieświadomie robić krzywdę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wpis i zgadzam się z tym, o czym piszesz :) Każdy człowiek potrzebuje miłości . Niekiedy poszukuje jej całe życie... Bo pragnie nie tylko kochać, ale i być kochanym. Fotki są dopełnieniem tego poruszającego artykułu , pozdrawiam i życzę spełnienia w miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne refleksje. Miłość to spełnienie każdego z nas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo miło się czytało. Pięknie opisane uczucie

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekny wpis i bardzo ciekawe przemyslenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłość to zawsze poważny temat. Bardzo ważne pytania stawiasz...

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłość zmieniła moje życie.. Jednak miłość do samej siebie, do innych, do życia.. teraz miłość widzę wszędzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem zapominamy o sobie kiedy kochamy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miłość to ważny temat i warto o nim pisać :) Jeżeli sprawię przykrość bliskiej mi osobie staram się nie zwlekać z przeprosinami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest to na pewno najbardziej pozytywne uczucie, Ale tez przynoszące negatywne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie napisane. Jest to bardzo trudne uczucie, które nie każdy rozumie. I zbyt często jest ono mylone z innymi uczuciami. Pozdrawiamy http://mammapchela.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę przyznać, że kilka dni temu sprawiłam mojemu chłopakowi bardzo dużą przykrość :/ Po kilkugodzinnych kłótniach jednak przyznałam mu racje i zrozumiałam swój błąd. Super piszesz! Częściej pisz na takie tematy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Miłość to coś niezwykle pięknego, mimo że często bywa trudna ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie napisane. Ja też uważam, że nie każdy potrafi kochać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się z Tobą. Fajnie, że poruszyłeś wiele wątków związanych z miłością, a nie przedstawiałeś jej tylko jednotorowo, bo przecież miłość to coś więcej niż kolorowe baloniki i serduszka ;) Co do Twoich ostatnich pytań - czasem sprawiam przykrość ludziom, których kocham, ale nie mam problemu z tym, żeby wtedy powiedzieć: "Przepraszam" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miłość to niezwykłe uczucie. Zgadzam się z Tobą. Świetnie poruszone wątki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Poruszyles bardzo ważny temat, świetnie napisany tekst 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny wpis! Oby takich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny wpis! Daje do myślenia.

    izabelakania.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty